Tour de Bouw Toppers
Iedereen kan deelnemen aan de Tour de Bouw met een voor hen uitdagende route of voor hen belangrijk doel. Iedere maand zetten we een aantal van deze toppers in het zonnetje. Maak deze maand kennis met:
Mark Slats
Mark Slats Adventures, Ambassadeur Tour de Bouw sinds 2021.
‘Ik sta helemaal achter het goede doel waar Tour de Bouw zich voor inzet. Iedereen heeft wel iemand in zijn omgeving, die geraakt wordt door deze ziekte. Daarom vind ik het een mooi initiatief om samen, door middel van duursport, in actie te komen om de kwaliteit van het leven van deze kinderen te optimaliseren en de overlevingskansen te vergroten.’
Louise van Schie
DMN Westinghouse, Louise gaat samen met een groep collega’s voor de derde keer meedoen dit jaar.
‘We vinden dit een mooi initiatief! Doormiddel van sporten geld ophalen voor het Prinses Máxima Centrum. Het is verschrikkelijk dat kinderen ernstige ziektes moeten doorstaan, we dragen graag ons steentje bij aan de missie van het Prinses Máxima Centrum. Als we dit kunnen door als collega’s gezellig een stuk te fietsen en daarmee geld op te halen, dan is de keuze snel gemaakt!’ Aldus Louise.
Dirk-Jan Meirink
Bouw-Klik Tourteam, G&S Bouw, doet dit jaar voor de 5e keer mee als 1 van de ambassadeurs van de Tour de Bouw Challenge.
‘Het initiatief om zoveel mogelijk kilometers langs regionale bouwprojecten te fietsen om zo, zoveel mogelijk geld op te halen voor het goede doel, is iets wat mij erg aanspreekt.’ Door de coronajaren, waarin vooral solo gereden kon worden, is er voor Dirk-Jan een persoonlijke challenge ontstaan. Zoveel mogelijk kilometers fietsen in 1 dag. Dirk-Jan: ‘De teller staat nu op 308 km, lukt het om dit jaar weer een stukje verder te gaan?’
Corwin van der Plas
“Afgelopen editie heb ik in 4 dagen 525 km afgelegd op de mountainbike.” Aldus Corwin van der Plas van Bouwbedrijf Duindam. Op de vraag waarom hij meefietst antwoordde hij: “Ik doe mee om zoveel mogelijk geld bij elkaar te rijden voor het Prinses Máxima Centrum.”
Willem van der Plas
Maar ook mensen voor wie fietsen niet vanzelfsprekend is, gaan de persoonlijke uitdaging aan. Zo doet Willem van der Plas, directeur van KBM Groep al jaren mee aan de tour met projectlocaties, maar is hij vorig jaar voor het eerst op een racefiets gestapt. “Ik heb zelf vorig jaar meegedaan aan een racefietsclinic, wie weet ga ik dit jaar wel een stuk verder mee op de fiets.” Aldus Willem.
Dionne Baljeu
Dat een Tour de Bouw Challenge heel divers is, blijkt wel als we Dionne, marketingmanager van Weboma, vragen wat haar Tour de Bouw uitdaging was. “Zoveel mogelijk bekendheid creëren, om zo samen met onze (keten)partners, zoveel mogelijk geld op te halen voor Juul en het Prinses Máxima Centrum in Utrecht.”
Kortom, Een persoonlijke challenge is voor iedereen anders. Waar ligt voor jou de nadruk op?